Veel gestelde vragen

Het inspecteren van gebouwen kan enkel gedaan worden door een gecertificeerd asbestdeskundige inventarisatie. Enkel deze gecertificeerd asbestdeskundige inventarisatie kan bijgevolg een geldig asbestattest opmaken. De gecertificeerde asbestdeskundige volgde hiertoe een opleiding waarin werd uitgelegd welke gebouwonderdelen asbest bevatten, hoe men deze asbesthoudende materialen kan identificeren en hoe de aanwezige asbest in het verplichte asbestattest worden benoemd.

Een asbestattest wordt afgeleverd door OVAM. Deze komt voor uit de asbestinventaris die wordt opgemaakt door de asbestdeskundige. De asbestinventaris is een oplijsting van alle asbestverdachte materialen die aanwezig zijn in een gebouw. In dit attest staat beschreven welke materialen asbest bevatten, over welke soort asbest het gaat en hoe u het asbest kan beheersen of verwijderen.

Elk gebouw dat gebouwd is voor 2001 moet een asbestattest hebben bij verkoop. Tegen 2032 moet iedere eigenaar van een pand gebouwd voor 2001 over een asbestattest beschikken (los van eventuele verkoop).

Wanneer je een huis verkoopt dat voor 2001 werd gebouwd dan is de compromis niet geldig als er geen asbestattest voorhanden is.

We zijn voornamelijk actief in volgende gemeentes : Middelkerke, Oostende, Bredene, De Haan, Blankenberge, Zeebrugge, Knokke-Heist, Gistel, Ichtegem, Oudenburg, Jabbeke, Groot Brugge, Damme. Voor de opmaak van een attest binnen deze regio rekenen we dan ook geen vervoerskosten.

Dat kan zeker, je kan dit aangeven bij de offerte aanvraag. We nemen dan zelf zo snel mogelijk contact met je op om te bespreken wat de mogelijkheden zijn. Vaak kunnen we binnen de 24u een plaatsbezoek regelen. Aarzel niet om ons telefonisch te contacteren in geval van vragen of onduidelijkheden.

Meer vragen?
Contacteer ons